جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
پایان نامه انگلیسی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
تعداد رکورد ها : 1276
عنوان :
دئیسم چند جهانی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Leland Royce Harper
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : اگر کسی وجود یک مدل چندجهانی را بپذیرد که وجود همه واقعیتهای ممکن را مطرح میکند، و همچنین بخواهد وجود خدایی را حفظ کند که نمونهای از قدرت مطلق، خیرخواهی و دانایی مطلق است، آنگاه علامت خدایی که باید به آن نسبت دهد یکی است. به جای خدای خداباوری کلاسیک. با توجه به ماهیت و ساختار چنین چندجهانی، و همچنین برخی تفاسیر خاص از صفات الهی، این ما را به خدایی میرساند که در عالم طبیعت غیرفعال است، نه خدایی که هست. این تصور دئیستی از خدا نه تنها با ایده چندجهانی سازگاری دارد و با بسیاری از استدلالهای خداباوری نیز سازگار است، بلکه به برخی استدلالها برای بیخدایی بهتر از تصور کلاسیک از خدا پاسخ میدهد. من در نهایت استدلال می کنم که دئیسم باید به عنوان یک تصور جایگزین قابل قبول برای تصور کلاسیک از خدا، با توجه به پذیرش چندجهانی در نظر گرفته شود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
فراتر از آگاهی عقلانی: در مورد فرشته مرگ لو شستوف. وحی فلسفی و حقیقت آفریده شده است [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Marina Gennadjevna Ogden
نوع منبع :
رساله تحصیلی
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : در آغاز قرن بیستم، اندیشه فیلسوف مهاجر روسی، لو شستوف (1866-1938) هنجارهای فلسفی سنتی را به چالش کشید و تجربه فردی اضطراب مرگ را در خط مقدم بررسی فلسفی قرار داد. بر اساس تحقیقات من در آرشیو لو شستوف در سوربن، آرشیو کتابخانه و مجموعه های ویژه انجمن روانکاوی بریتانیا در موسسه روانکاوی و ترجمه های من از دست نوشته ها و مکاتبات منتشر نشده لو شستوف، این پایان نامه تفسیر جدیدی از این فیلسوف است. کار کردن با توجه به توسعه جهان بینی شستوف در چارچوب یک روایت تاریخی و زندگی نامه ای، من با نگاهی به منشور مفهومی تمثیل فرشته مرگ، به بررسی ریشه های موقعیت فلسفی شستوف پرداختم. تحلیل تطبیقی و هرمنوتیکی مفاهیم کلیدی در فلسفه شستوف - مسائل حقیقت، مکاشفه و مرگ از طریق بررسی مفاهیم کلیدی فلسفه او در ارتباط با عقاید برخی از تأثیرگذارترین شخصیت های زمان خود، از جمله به دست آمد. مانند ویلیام جیمز، ادموند هوسرل، کارل یاسپرس و زیگموند فروید، و با اشاره به متفکران اصلی سنت غربی از افلاطون، فلوطین و ترتولیان گرفته تا آرتور شوپنهاور، و از سورن کی یرکگور و فئودور داستایوسکی تا فردریش نیچه، لئو تولستوی، مارتین. هایدگر و مارتین بوبر. ساخت شبکه ای از تعاملات هرمنوتیکی (فلسفی، روانکاوانه، مذهبی) بدین وسیله هدف دارد که فلسفه شستوف را به گفتگوی معنادار و متقابل آموزنده با سایر رشته ها برساند. نتیجه اصلی این اثر این است که تمثیل فرشته مرگ عنصری کلیدی در روش شناسی شستوف بود و نقش ترکیبی در توسعه بینش فلسفی او داشت. نتیجه مهم دیگر این است که گفتار تمثیل فرشته مرگ مفهوم مرگ را به عنوان بیداری برای زندگی (تولد دوباره فرد) منتقل می کند که موضوع اصلی فلسفه شستوف است. این یافته نه تنها اندیشه های متفکر روسی را در چارچوب سنت الهیات یهودی-مسیحی قرار داد، بلکه ارتباطی با نظریه روانکاوی زیگموند فروید، فلسفه ژاک دریدا و احیای الاهیات آپوفاتیک کنونی ایجاد کرد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
برای دوستانم که ایمان دارند و آنان که ایمان نمی آورند: دانش طبیعی درباره خداوند و نیروی محرکه عقل در آرای هنری دلوباک، یک ارزیابی مجدد
نویسنده:
Philip James Moller
نوع منبع :
رساله تحصیلی
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پژوهش بازنگری در جایگاه و اهمیت نور طبیعی عقل بشری در دستیابی به معرفت خداوند بر اساس اندیشه هانری دو لوباک است. در ادبیات الهیات انگلیسی زبان در اواخر قرن بیستم، اجماع قابل توجهی پدید آمده است که متن مشهور دو لوباک، سورناچرل (1946) به طور ضمنی هرگونه وضعیتی را برای شناخت طبیعی خدا پیش از فعالیت فیض خلق شده، مجاز نمی داند. تز حاضر به روشی می پردازد که در آن توضیح دو لوباک از بحث «طبیعت ناب» با دغدغه فراگیرتر «الهیات طبیعی» مرتبط بود. و اینکه - با توجه به دیدگاه الهیات محوری دو لوباک و شواهد واقعی در کل آثار او - اجماع ظاهری در مورد پیامدهای Surnaturel ممکن است پابرجا نباشد. این مطالعه به دنبال روشن کردن و درک مجدد وظیفه الهیات طبیعی است که دی لوباک بر عهده گرفت، با این استدلال که این پروژه، حتی فراتر از علاقه او به رابطه طبیعت- فیض، که علاقه زندگی همیشگی او بود، بود. نگرش متافیزیکی که در اینجا نمایش داده می شود، فضای داخلی آثار الهیاتی گسترده تر او را سازمان می دهد. الاهیات طبیعی دی لوباک از زمان انتشارش عمیقاً دچار سوء تفاهم شده است، و علاوه بر این، این سوء تفاهم ممکن است نزدیکترین دلیل برای سرزنش دو لوباک توسط یسوعیها در سال 1950 باشد، که به نوبه خود باعث تداوم این تصور غلط شد. کار روشنگری حاضر با تجزیه و تحلیل دقیق و ارزیابی مجدد نوشته های اولیه د لوباک و آثار او در مورد معرفت طبیعی خدا (Connaissance و Chemins) و همچنین با ارجاع به آرشیو تاریخی یسوعیان تا به حال دیده نشده در رم ادامه می یابد. به منظور ترسیم مسیر کامل اندیشه دو لوباک، تا نشان دهد که نمی توان گفت که او تمایز کلاسیک تومیست بین الهیات طبیعی و وحی را از بین می برد. این مطالعه با ارزیابی موفقیت اندیشه دو لوباک با توجه به بحثهای فلسفه دین معاصر به پایان میرسد و این پرسش را مطرح میکند که تا چه حد ممکن است الهیات طبیعی او امروز مرتبط باشد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کثرت گرایی مذهبی و تخیل: به سوی شهری پساسکولار [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Giuseppe Carta
نوع منبع :
رساله تحصیلی
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه دو استدلال را برای بازاندیشی شهرسازی پساسکولار مطرح می کند. نخست، استدلال میکند که باید آن را شکلی از پلورالیسم آپوفاتیک در نظر گرفت، که در آن، در حالی که هر گروه مذهبی یا غیرمذهبی قدرت یافتن شیوههای بیان خود را دارد، هیچ یک از آموزههای آنها نمیتواند برای کل حکومت هنجاری باشد. اندیشیدن به کثرت گرایی از طریق آپوفازیس، تصور فضا به مثابه گردهم آمدن مونادهای غیرقابل قیاس است، آزادانه برای جستجوی حقایق و در عین حال آمیختن یکدیگر در ساختن امور روزمره. نکته دوم این است که ثبت معرفتی آن باید تخیل باشد و به عنوان ظرفیت آگاهانه ارتباط با مادیت و غیر مادی بودن جهان باشد. این اثر تأیید میکند که جغرافیا باید سعی کند تخیل را متکثر کند، تا شهر را به روی فرآیندهای مختلف زیباییشناسی و مفاهیم مختلف زیبایی بگشاید. این اثر در پنج فصل تشکیل شده است. اولی مروری نظری است که به موضوعات پلورالیسم دینی، سکولاریزاسیون و سکولاریسم و نظریه های پساسکولار اختصاص دارد. این نظرسنجی نشان میدهد که مفهوم پساسکولاریسم باید بر اساس پلورالیسم آپوفاتیک بازتعریف شود. فصل دوم به جغرافیای دین اختصاص دارد. این کتاب بر این تمرکز دارد که چگونه تحقیقات جغرافیایی به مادی بودن/غیر مادی بودن دین با نگاه به ابعاد ظاهری و درونی آن می پردازد. فصل سوم رویکردی به جغرافیای دین مبتنی بر تخیل پیشنهاد میکند که در سنت ارسطویی بهصورتیکه توسط فلسفه اسلامی پس از ابن سینا شکل گرفته است، ارائه میشود. پيشرفته است كه معماي nous poietikos را بايد به روي معرفتهاي مختلف باز كرد. در فصل چهارم، این استدلال ها با اشاره به پروژه "تصویر مجدد مسجد، باز کردن شهر"، مجموعه ای از کارگاه های عمومی که من با تعدادی از محققان و هنرمندان مسلمان در رم و بولونیا، ایتالیا برنامه ریزی و هماهنگ کرده ام، نشان داده شده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
فلسفه و ادبیات در عصر پساسکولار - خشونت مذهبی در رمان معاصر [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Alex Holznienkemper
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
آلمانی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : بخش اول پایان نامه گفتمان فلسفی پساسکولار بین یورگن هابرماس و چارلز تیلور را تشریح می کند، در حالی که بخش دوم رمان های آلمانی و آمریکایی معاصر را که در آنها بنیادگرایی مذهبی برجسته است، تحلیل می کند. پیدایش تأملات هابرماس در مورد دین در فلسفه کلی او نشان داده می شود و سپس با دیدگاه های تیلور مقایسه و تضاد می شود. مفاهیم مربوط به آنها از «ترجمه» و «تلفیق» در تلاشی برای برجسته کردن کاستیها در مفاهیم رایج سکولار استنباط شده است. تحلیل ادبی فتح، پیترز و آپدایک به بررسی روشی میپردازد که نویسندگان بهطور زیباییشناختی پویایی شکاف دینی-سکولار را به تصویر میکشند، در نتیجه تأمل انتقادی در مورد درک دین، سکولاریسم و دوگانگی مفروض یا ظاهری آنها را تقویت میکنند. هم گفتمان های فلسفی و هم ادبی با این پرسش اساسی هدایت می شوند که هنجارگرایی چگونه به وجود می آید - هم در درون سوژه فردی و هم در جمع های اجتماعی.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
فلسفه، دین و الهیات، معرفت شناسی، فلسفه زبان، فلسفه ذهن، تجربه گرایی متعالی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Charles Macmillan Urban
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
Epistemology شناخت شناسی - بحث معرفت (مجتبوی)
,
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : در این پایان نامه به بررسی انتقادی فلسفه تجربه گرایی استعلایی می پردازم. تجربه گرایی استعلایی، در میان چیزهای دیگر، فلسفه محتوای ذهنی است. تلاش میکند تا با تقسیم تفاوت بین دو گزارش کاملاً متضاد از محتوا، یک معضل معرفتشناختی محتوای ذهنی را حل کند. تجربه گرایی حداقلی جان مک داول و تجربه گرایی مینیمالیستی ریچارد گاسکین دو نسخه از تجربه گرایی استعلایی هستند. خود تجربه گرایی متعالی از آثار مک داول سرچشمه می گیرد. این پایان نامه در پنج بخش تنظیم شده است. ابتدا، در مقدمه، جهت گیری متافلسفی ویتگنشتاینی تجربه گرایی استعلایی را بیان می کنم. این رویکرد متافلسفی فلاتی را فراهم می کند که بر اساس آن می توان بسیاری از بقیه این کار را مورد بررسی قرار داد. دوم، من شرح مفصلی از تجربه گرایی حداقلی مک داول ارائه می کنم. سوم، من نقد گسکین و اصلاح تجربه گرایی حداقلی مک داول را نقد می کنم. من استدلال می کنم که (1) نقدهای گسکین ناقص است و (2) تجربه گرایی حداقلی گسکین بسیار مشکوک است. چهارم، من اعتبار ادعایی تجربه گرایی حداقلی مک داول را به دقت بررسی می کنم. من استدلال می کنم که نسخه مک داول از ایده آلیسم زبانی مشکل ساز است. سپس درباره گفتگوی اخیر بین تجربه گرایی استعلایی و پدیدارشناسی هوبرت دریفوس اظهار نظر می کنم. دیالوگ با اتهام دریفوس به «اسطوره ذهنی» به اوج خود می رسد. من استدلال می کنم که این اتهام درست است که در آن صورت واقع گرایی مستقیم مک داول مشکل ساز است. نتیجه میگیرم که تجربهگرایی حداقلی معضل محتوای ذهنی را حل نمیکند. در نهایت، من استدلال میکنم که تایلر بورگ با موفقیت دکترین گسستگرایی را تضعیف میکند، اما گسستگرایی برای تجربهگرایی استعلایی حیاتی است. با این حال، در نهایت، هدف من نشان دادن این است که تجربهگرایی استعلایی جایگزین جذابی برای فلسفههای محتوای ذهنی است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
"ارتدوکس رادیکال" و بحث در مورد مبانی حمایت قانونی از آزادی مذهبی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Joel Thomas Harrison
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی منطق آزادی مذهبی در انگلستان و ولز می پردازد. در حال حاضر، ادبیات آزادی مذهبی انگلستان، بازجویی پایدار بسیار کمی از این موضوع را نشان میدهد. نویسندگان احتمالاً تصور می کنند که آزادی مذهبی، به ویژه، نوعی استقلال شخصی است. این توضیح نمی دهد که چرا باید به آزادی مذهبی اهمیت دهیم و خصوصی سازی دین، جدایی آن از سیاست یا زندگی عمومی را عمیق تر می کند. این تز با اقتباس از حساسیت الهیاتی که به عنوان ارتدوکس رادیکال (RO) شناخته می شود، مفروضات کنونی را مورد انتقاد قرار می دهد و استدلال می کند که گفتمان آزادی دینی باید بازنگری شود. مقدمه و فصل اول به بررسی مشکلات جاری پیش روی گفتمان آزادی مذهبی و نقشه های منطقی ارائه شده توسط نویسندگان برجسته می پردازد. فصل دوم استدلال میکند که مشکل اصلی این است که گفتمان فعلی با روایت سکولاریزاسیون شکل میگیرد: تمایز حوزههای دینی و سکولار. فصل سوم به استدلال RO مربوط میشود که این تمایز مبتنی بر سه موضوع است که همگی دارای مؤلفههای الهیاتی هستند: ظهور نظم سکولار به عنوان حمایت از حقوق فردی. اختراع دین خصوصی در مدرنیته; و تغییر معاصر به «اصالت» یا تجارب پراکنده فردی به عنوان نشانه دین. فصل چهارم مدعی است که این سه مضمون در گفتمان آزادی دینی و فقه منعکس شده است و ما را با این پرسش مواجه می کند که چرا آزادی دینی اهمیت دارد. فصلهای پنجم و ششم جایگزین متأثر از RO را در تئوری و با اشاره به سؤالات رایج در گفتمان آزادی مذهبی بررسی میکنند: رابطه بین یک فرد مدعی و گروه. واقعیت سنت های متکثر دینی; و تنش بین گرایش جنسی عدم تبعیض و آزادی مذهبی. در حساب تحت تأثیر RO، نگرانیهای آزادی مذهبی، علیه تمایز حوزه، تعهد به شکوفایی گروههای متعددی که به اهداف اجتماعی مطلوب کمک میکنند، در نهایت به عنوان مشارکت در زندگی «خیریه»، عشق به خدا و دیگران درک میشود. این دو موضوع را در بر می گیرد که هر دو ریشه در سنت مسیحی دارند: قضاوت علیه سیاست (آنگونه که در نظم سکولار منعکس شده است)، و دگرگونی جامعه در امتداد خطوط کثرت گرای اجتماعی. این دو موضوع، این تز استدلال می کند، بهتر توضیح می دهند که چرا آزادی مذهبی اهمیت دارد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
از احساسات وجودی تا ایمان به خدا [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Gorazd Andrejc
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : مسئله رابطه بین تجربه دینی و اعتقاد مسیحی به خدا در الهیات و فلسفه دین معاصر به شیوه های کاملاً متفاوتی مطرح می شود. به منظور ایجاد پاسخی که از دام های «مدل ادراک تحلیلی» (آلستون، یاندل، سوینبرن) و مدل «بیش زبانی» برای تفسیر تجربه دینی مسیحی (تیلور، لیندبک) اجتناب کند، این پایان نامه رویکردی را ارائه می دهد که ترکیبی از یک پدیدارشناسانه است. بررسی احساسات، بررسی مفهومی خداگفتاری و «باور» مسیحی و نیز دیدگاههای الهیاتی، جامعهشناختی و انسانشناختی. در مرکز تفسیر توسعه یافته در اینجا، مقوله پدیدارشناختی «احساسات وجودی» است که باید به عنوان یک جنبه الهیات و فلسفی مرکزی از تجربه دینی مسیحی در نظر گرفته شود. با استفاده از این مفهوم معاصر، خوانشی بدیع از مفهوم «احساس» اف. شلایرماخر پیشنهاد میشود و انواع مختلفی از تجربههای مسیحی تفسیر میشود (مانند تجارب «هیبت»، «معجزه هستی»، «بدبختی» و «جامعه رستگارشده» ). این مطالعه از طریق درکی فلسفی از اعتقاد مسیحی به خدا، تفسیری انتقادی از مفهوم «باور دینی» ویتگنشتاین متأخر ارائه میکند و بینشهای ویتگنشتاینی را با مفهوم «ایمان پویا» پل تیلیش ترکیب میکند و علیه «گرامرگرایان» و «ویتگنشتاینی» استدلال میکند. گزارش های بیانگر باورهای مسیحی در مورد خدا معمولاً راهنمای زندگی هستند، اما با این وجود مشکوک هستند. ماهیت خداگفتار مسیحی دوباره با ترکیب بینش ویتگنشتاین متأخر در مورد نقشهای دستوری و بیانی خدا-گفتار با تأکید مرلوپونتی بر نوآوری زبانی و دیدگاه رومن یاکوبسون در مورد کارکردهای زبان تفسیر میشود. در نهایت، ادعایی که رشتههای پدیدارشناختی، مفهومی و الهیاتی این مطالعه را به هم پیوند میدهد، به رسمیت شناختن «کشش دعوتکننده اعتقاد دینی» تجربه مربوطه است. شکلگیری و شکلگیری مفهوم دینی مسیحی را میتوان ناشی از احساسات وجودی «فوقالعاده» دانست، جایی که باورهای حاصل از خدا عمدتاً اما به طور کامل به معانی سنتی محدود نمیشوند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
فاعلیت خداوند و تجربه مؤمن در الهیات جان کالوین [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Judith Ann Rossall
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
کلیدواژههای فرعی :
کالوین ,
الهیات کالوین ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
رویکرد فراگیرانه گشوده وسلی به تنوع دینی و الحاد جدید [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Benjamin Bradford DeVan (بنجامین بردفورد دوان)
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
تنوع دینی (تنوع مذهبی)
,
کفر
,
کفر
,
ملحدان
,
آتئیسم
,
الحاد جدید (آتئیسم نو)
,
ملحدان
,
Atheism الحاد - انکار خدا (مجتبوی)
,
پایان نامه انگلیسی
,
آتئیسم مسیحی
چکیده :
ترجمه ماشینی : بررسی «آتئیسم جدید» نه یک پدیده منزوی، بلکه بیان معاصری از سنت طولانیتر حمایت و تضاد بیخدایی نسبت به دین، باورهای الهی و اعمال مرتبط را نشان میدهد. اگرچه همه منتقدان دین ملحد نیستند و آتئیستها در میان خود تنوع نشان میدهند، یک رویکرد فراگیرانه باز وسلی به تنوع مذهبی و الحاد جدید استدلال میکند که آتئیستهای جدید به اندازه کافی شبیه افراد مذهبی هستند تا بتوان با استفاده از ابزارهای مفهومی مربوط به تنوع مذهبی به آنها نزدیک شد. تعامل و گفتگو به طور خاص، پیشنهاد میکند که یک نگرش باز شامل گرایانه خوشبینانه از فلسفه دین، مبتنی بر منابع روششناختی، کتاب مقدس، تاریخی و اخلاقی ارائهشده و ادغامشده توسط سنت وسلی، برای رویکرد به موضوعات تنوع دینی که بیخدایی و آتئیستهای جدید را در بر میگیرد، مؤثر است. . تنوع وسلی از شمول گرایی باز مشکلاتی را که پارادایم های رقیب از فلسفه دین نشان می دهند، کاهش می دهد یا از بین می برد و از پیچیدگی های ضمنی یا صریح برای انتخاب الهیات اصلاح شده، کاتولیک و جهان گرا اجتناب می کند. این به طور منسجمی به یادگیری متقابل و واقعی در میان مؤمنان مذهبی و ملحدان و یک فوریت امیدوارکننده در مورد رستگاری میپردازد. اصرار بر اینکه هر فردی دارای ارزش مقدس یا شأن ذاتی است، زیربنای آزادی غیرمذهبی و تلاشهای سازنده برای متقاعد کردن است. همکاری حول اولویتهای مشترک را تقویت میکند، مخالفت محتاطانه را در صورت لزوم تقویت میکند، و در همان چیزی عمل میکند که جان وسلی آن را راه عالیتر عشق مینامد. به عنوان یکی از نمونه های مسیحیت جهانی، اعتقادی، و انجیلی; رویکرد فراگیر باز وسلی به تنوع مذهبی و الحاد جدید با هدف تفسیر صادقانه کتاب مقدس و استفاده انتقادی از سوابق تاریخی، عقل، منطق و علوم با گوش دادن به تجربه وجودی و عملی است. با ارج نهادن به هر صدایی در کنفرانس، به طور مؤثر گفتگوی مداوم در مورد موضوعات حیاتی برای الحاد و دین، از جمله روابط دین و علم، مشکلات شر و رنج، و شکوفایی اخلاقی بهینه برای واقعیتهای فیزیکی و معنوی را واسطه میکند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
تعداد رکورد ها : 1276
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید